Despre

Despre proiect

Proiectul „Ecosistem digital pentru învățare sustenabilă la Universitatea din București – EDIS-UB”, cod proiect 1828329254, cu un buget de 51.562.666,80 lei, are o perioadă de derulare de trei ani (16 septembrie 2022-31 decembrie 2025) și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta C:15, reforma 5: „Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației”.

Echiparea a 16 laboratoare ale UB cu tehnologie IT&C, crearea de identități virtuale pentru toți studenții Universității din București și traininguri pentru dezvoltarea competențelor digitale ale comunității universitare, doar câteva dintre obiectivele propuse în cadrul proiectului „Ecosistem digital pentru învățare sustenabilă la Universitatea din București – EDIS-UB” (EDIS-UB).

„Ne aflăm, ca echipă, într-un moment important al proiectului: implementarea. Vorbim despre un proiect care va facilita accesul la tehnologie, atât în rândul celor peste 34.000 de studenți, cât și în rândul celor peste 3.000 de angajați – cadre didactice, cercetători și personal administrativ, care vor beneficia de educație la standarde înalte și de un proces administrativ simplificat și adaptat nevoilor acestora. Succesul acestui proiect depinde de noi și de eforturile comune pe care va trebui să le depunem, interacționând cât se poate de strâns atât cu partenerii noștri, cu administrația, cât și cu celelalte unități implicate în implementarea proiectului”, a punctat prof. univ. dr. Marian Preda, Rectorul UB, la evenimentul de lansare a proiectului.

Bugetul proiectului este de 51.562.666,80 lei, din care 43.997.550 lei sunt eligibili și acoperiți prin fondurile PNRR.

Obiectivul general al proiectului este creșterea sustenabilă a capacității instituționale de a oferi programe de studii de înaltă calitate și un mediu educațional colaborativ, prin crearea unei infrastructuri digitale performante.

Obiective specifce

În linie cu Strategia de Transformare Digitală a Universității din București, prin proiect urmărim extinderea infrastructurii de acces la mediul digital educațional universitar (denumit Spațiul Virtual Educațional – SVE) pentru studenți și profesori (OG2) cu respectarea protecției și accesului la datele cu caracter personal și facilitarea accesului persoanelor din grupurile vulnerabile la serviciile universitare digitale educaționale (OG2), precum și facilitarea dezvoltării și antrenării de competențe digitale de bază (OG2) pentru studenți (DigComp) și profesori (DigCompEdu).

Achizițiile de stații PC de lucru pentru studenți și profesori și de infrastructură de comunicații și datacenter asigură implementarea proceselor de dezvoltare, sustenabilitate și reziliență ale sistemelor IT&C ale Universității din București (OB3).3

Contribuția proiectului la creșterea calității serviciilor de educație și a eficienței și performanței în cercetare (OB1) se va realiza și prin revizuirea programelor de studiu sau înființarea unor noi programe de studiu, dar și prin introducerea noilor forme de pedagogie digitală în procesul didactic.

Un număr de treisprezece (13) programe de studiu vor fi revizuite și îmbunătățite pentru a valorifica metodele și tehnicile moderne facilitate de contextul digital, contribuind direct la grupul țintă. Un program (1) va fi consolidat (program recent înființat) și se vor înființa două (2) programe noi .Transformarea predării, învățării și evaluării prin adoptarea tehnologiilor digitale educaționale, dar și formele de studiu online sau blended (mixt) precum și dezvoltarea unor noi moduri de a învăța, mai autonome și mai orientate spre colaborare, vor fi facilitate de activitățile din cadrul proiectului. (OE3, OE4, OE5).

Adresarea domeniilor emergente, de înaltă specializare tehnologică, necesită adaptarea curriculumului la tendințele pieței și societății informaționale și facilitarea parteneriatelor cu furnizorii de astfel de tehnologii(OG7). Totuși, dezvoltarea unor capabilități avansate independente de calcul paralel, procesare, antrenare algoritmi de machine learning și analiză și vizualizare a seturilor mari de date, oferă o independență mediului educațional și de cercetare (OG5). Operaționalizarea unui centru avansat de calcul va facilita antrenarea în programele de studiu a unor metode de educație și competențe avansate pentru profesiile emergente.

Transparența și informarea permanentă a modului de cheltuire a fondurilor europene, a progreselor realizate și conștientizarea permanentă a beneficiarilor investiției prin marcarea cu elemente de vizibilitate a echipamentelor rămâne un criteriu de bună practică pentru asigurare unui nivel de apreciere a modului în care este cheltuit banul public.

Rezultate

  • Infrastructuri pentru predare și învățare (inclusiv hibrid)
  • Dezvoltarea unui centru de date integrat (ACC) 
  • Crearea de laboratoare de pedagogii inovative 
  • Aplicații suport pentru predare și învățare
  • Aplicație pentru managementul integrat al școlarității
  • Cursuri pentru dezvoltarea competențelor digitale (studenți, cadre didactice și cadre didactice auxiliare)

Echipa Proiectului

a. Steering Committee (SC)

– Lucian Ciolan (coordonator – prorector Proiecte de dezvoltare, învățare continuă și infrastructură educațională)
– Răzvan-Mihail Papuc (prorector Infrastructură educațională)
– Laura Comănescu (prorector Programe de studii și practica studenților)
– Veronica Dungă (reprezentantul studenților în CA)

Coordonatorul Steering Committee are rolul de a superviza derularea proiectului, astfel încât să asigure impactul strategic al acestuia la nivelul domeniilor cheie de activitate din cadrul UB, precum și de a calibra toate intervențiile la nevoile și interesele studenților, ca principali beneficiari ai acestui proiect. SC se întrunește regulat pentru a primi raportările de etapă ale echipei de proiect și pentru a aviza deciziile strategice la nivelul proiectului. Comitetul de Coordonare va fi completat ulterior cu reprezentanți ai principalilor stakeholderi: mediul asociativ de business relevant/ reprezentanți ai angajatorilor.

b. Project Management

– Project Manager: Cosmin Cătălin Olteanu (Conferențiar universitar, Facultatea de Administrație și Afaceri) 

– Asistent manager: Anca-Luiza Hoțoi (Facultatea de Administrație și Afaceri) 

Managerul de proiect are rolul de a coordona procesul de implementare, precum și asigurarea monitorizării și evaluării permanente a stadiului de implementare. Managerul de proiect, alături de asistent manager, va coordona activitățile.

Responsabilități structurate:

  1. Advanced Computing Centre (ACC-UB):
  • Alin Ștefănescu (coordonator), Lucian Ion (coordonator),
  • Marian Ancuța (expert tehnic)
  1. Laboratoarele de pedagogii inovative (LPI-UB)
  • Anișoara Dumitrache (coordonator)
  • Bianca Gălățeanu (expert științe vieții și pământului)
  • Ioan Munteanu (expert științe)
  • Anca Ileana (expert tehnic)
  1. Programe formare
  • Anca-Maria Pericica (coordonator)
  • Anca Ileana (expert tehnic)
  1. Laboratoare de servicii și competențe digitale și antreprenoriale (LSCDA – UB):
  • Florin Bozan (coordonator)
  • Sorin Ion (expert tehnic)
  1. Laboratoarele pentru învățarea hibridă (LIH-UB)
  • Florin Bozan (coordonator)
  1. Programe de studiu și gestiunea parcursului academic al studenților
  • Oana Sârbu (coordonator)
  • Anca Ileana (expert)
  • Ofițer de proiect: Georgiana Rădulescu
  • Responsabil achiziții: Cristi Sandu
  • Responsabil financiar: Lucreția Podar
  • Responsabil comunicare & PR: Mircea Sava

Grup țintă

În general, grupul țintă al proiectului este alcătuit din studenții, personalul didactic și personalul didactic auxiliar implicați în programele de studiu identificate și definite în proiect. În mod particular, la nivelul programelor de studiu pe care se focalizează proiectul, acestea se împart, în funcție de indicatorii aferenți celor două direcții principale de acțiune – formarea de competențe și utilizarea infrastructurii digitale create – în categorii specifice de grup țintă.

În general, grupul țintă al proiectului este alcătuit din studenții, personalul didactic și personalul didactic auxiliar implicați în programele de studiu identificate și definite în proiect. În mod particular, la nivelul programelor de studiu pe care se focalizează proiectul și în funcție de cele două mari direcții de acțiune însoțite de indicatori (formare de competențe și utilizarea infrastructurii digitale create) avem următoarele categorii de grup țintă:

Formare de competenție

  • Studenți: 260 din programele de studiu, din care:
    Licență: 220
    Masterat: 40
  • Suplimentar, vor fi formați 10 doctoranzi, care provin de la domenii de doctorat similare celor de licență și masterat.
  • Personal didactic și de cercetare: 80
  • Personal didactic auxiliar: 32

 Utilizarea infrastructurii digitale create

  • Studenți:

    – licență: 600
    – masterat: 150
    – doctorat: 20

  • Personal didactic și de cercetare: 120

  • Personal didactic auxiliar: 48

Scroll to Top
Skip to content