Laboratoare de pedagogii inovative

Conf. univ. dr. Marius Jula

„Ne bucurăm să oferim studenților noștri actuali și studenților noștri viitori accesul la echipamente pe care puține entități din țara noastră le pot oferi.”

Asist. univ. dr. Cristian Dițoiu

„Suntem bucuroși să fim în acest laborator de neuromarketing unde credem că vom descoperi și vom cerceta foarte multe elemente care ne vor ajuta atât pentru a proiecta călătorii de învățare mai bune pentru studenții noștri.”

Lect. univ. dr. Bogdan Bița.

”Ne dorim să participăm la concursuri între facultățile care dețin secții de robotică și să creăm oportunitatea organizării unui concurs național pentru elevii de liceu.”

Asist. univ. dr. Mădălina Ristea.

”Laboratorul de mircroscopie digitală reprezintă un instrument esențial și necesar pentru educația în domeniul biologiei. Acest sistem ne oferă numeroase avantaje, atât cadrelor didactice, cât și studenților, deoarece promovează un stil modern de învățare.”

Conf. univ. dr. Marius Jula

„Ne bucurăm să oferim studenților noștri actuali și studenților noștri viitori accesul la echipamente pe care puține entități din țara noastră le pot oferi.”

Conf. univ. dr. Marius Jula

„Ne bucurăm să oferim studenților noștri actuali și studenților noștri viitori accesul la echipamente pe care puține entități din țara noastră le pot oferi.”

Asist. univ. dr. Cristian Dițoiu

„Suntem bucuroși să fim în acest laborator de neuromarketing unde credem că vom descoperi și vom cerceta foarte multe elemente care ne vor ajuta atât pentru a proiecta călătorii de învățare mai bune pentru studenții noștri.”

Lect. univ. dr. Bogdan Bița.

”Ne dorim să participăm la concursuri între facultățile care dețin secții de robotică și să creăm oportunitatea organizării unui concurs național pentru elevii de liceu.”

Asist. univ. dr. Mădălina Ristea.

”Laboratorul de mircroscopie digitală reprezintă un instrument esențial și necesar pentru educația în domeniul biologiei. Acest sistem ne oferă numeroase avantaje, atât cadrelor didactice, cât și studenților, deoarece promovează un stil modern de învățare.”

Laboratorul de Pedagogii Inovative este o structură compusă din cinci centre de inovație în practica educațională, funcționând ca un hub dedicat ideilor și practicilor inovatoare. La acestea se adaugă alte trei laboratoare “satelit”, axate pe explorare aplicată, tehnologie avansată și cercetare interdisciplinară.

Aici se dezvoltă noi resurse educaționale și medii interactive de învățare, se inițiază proiecte colaborative, experimentează tehnologii educaționale avansate. De asemenea, oferă contexte pentru perfecționarea (upskilling) abilităților digitale ale cadrelor didactice, pentru experimentarea situațiilor pedagogice bazate pe tehnologie pentru studenții care urmează cariera didactică. Laboratoarele dedicate roboticii, microscopiei digitale și neuromarketingului vor fi valorificate în proiecte interdisciplinare care conectează știința, tehnologia și educația. Acestea vor deveni spații de practică și cercetare aplicată pentru studenți, sprijinind dezvoltarea competențelor viitorului în contexte reale de învățare.

Laboratorul de Pedagogii Inovative sprijină componenta de internaționalizare a universității și conectare la proiectul CIVIS, dezvoltând un cadru eficient de schimb de bune practici și dezvoltarea de resurse educaționale digitale, co-creare de resurse și legături cu centre similare din universitățile partenere. 

În plus, laboratoarele încurajează incluziunea educațională, prin echipamente asistive și soluții tehnologice care asigură acces egal la învățare pentru studenții cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale.

Cele opt centre sunt distribuite la nivelul Universității din București, pe principiul acoperirii domeniilor fundamentale de studiu, dar și al proximității sediilor. În plus, unul din laboratoare are rol coordonator. Fiecare laborator are în dotare echipamente standard și specifice pentru integrarea tehnologiilor digitale in predarea disciplinelor aferente planurilor de învățământ.

Prezentarea laboratoarelor
  1. Laboratorul de pedagogii inovative – coordonator central
  2. Laboratorul de pedagogii inovative pentru științe umaniste
  3. Laboratorul de pedagogii inovative pentru științe naturale și științe exacte
  4. Laboratorul de pedagogii inovative pentru științe ale vieții și științe experimentale
  5. Laboratorul de pedagogii inovative pentru științe sociale
  6. Laboratorul de Robotică
  7. Laboratorul de Microscopie Digitală
  8. Laboratorul de Neuromarketing

Toate laboratoarele sunt echipate cu un set standard de echipamente, facilitând atât desfășurarea activităților didactice, cât și familiarizarea cu tehnologiile digitale utilizate în educație și formare. În plus față de dotările standard, fiecare laborator dispune de echipamente specifice necesităților academice și profesionale ale facultăților beneficiare, asigurând astfel resurse personalizate și adecvate.

Este asigurat accesul neîngrădit al tuturor membrilor comunității academice la aceste resurse, totuși, pentru o eficientizare a utilizării și pentru particularizări de echipamente specifice, mai jos este redată arondarea facultăților la aceste laboratoare:

Laboratoarele vor funcționa ca centre de suport și instruire, organizând sesiuni de informare și formare, ateliere de lucru și oferind suport cadrelor didactice pentru inovare și implementare în procesul didactic a componentei digitale. Fiecare laborator va putea proiecta propriile activități ținând cont de specificitatea domeniului și de membrii comunității academice care are acces la aceste resurse. În principal, activitățile laboratoarelor pot fi proiectate în jurul, dar nu limitat la acestea:

  1. Activități de informare și familiarizare cu echipamentele puse la dispoziție în laboratoare.
  2. Activități de formare (training-uri și workshop-uri) dedicate profesorilor și studenților, cu tematici specifice domeniilor de studiu.
  3. Suport și consultanță pentru cadrele didactice pentru introducerea tehnologiei in predare, construirea de resurse digitale de învățare, cursuri online, materiale adaptate pentru studenții cu dizabilități și / sau CES promovând astfel incluziunea și egalitatea de șanse în educație.
  4. Activități de informare și experimentare a practicilor pedagogice inovative, prin cursuri, scenarii de integrare a tehnologiei, adaptate diferitelor specializări.
  5. Activități de colaborare interdisciplinară pentru crearea de resurse de invățare, pentru adaptarea invățării, proiectare de secvențe scurte de învățare (micro credențiale), conectarea cu inițiative similare din CIVIS.
  6. Oportunități de practică pentru studenți/modul psiho-pedagogic, permițând simularea activităților practice și integrarea componentei de pedagogii inovative în parcursul de formare al viitorilor profesori.
  7. Activități de cercetare pe teme specifice cum ar fi: transformarea digitală în educație pentru explorarea impactului integrării tehnologiilor emergente în procesul de predare și învățare; cercetarea modului în care tehnologiile pot facilita experiențe de învățare personalizată pentru studenți, în funcție de stilurile lor de învățare și ritmul de asimilare; analiza modului în care elementele de joc și simulările (gamificare) pot motiva și îmbunătăți implicarea studenților în procesul educațional, stimulându-le performanțele academice; egalitate și accesibilitate digitală pentru sprijinirea accesul la educație pentru studenți din medii defavorizate, precum și pentru cei cu nevoi speciale sau dizabilități; integrarea inteligenței artificiale în educație.
Laborator coordonator central- hub pentru pedagogii inovative

Acest laborator are rolul de a coordona și asigura utilizarea eficientă a tuturor laboratoarelor de pedagogii inovative, pentru o abordare coerentă și integrată a inovației în educație, parte a unei strategii asumate la nivelul universității. În cadrul laboratorului se vor derula periodic activități de formare pentru utilizarea echipamentelor și pedagogii inovative.
Pe lângă acestea, laboratorul organizează evenimente, ateliere de lucru și seminare, activități de formare în competențe digitale, pedagogie digitală și practică didactică interactivă. Laboratorul își asumă rolul coordonare metodologică și operațională, asigurând alinierea activităților din celelalte laboratoare la direcțiile strategice ale universității în domeniul inovației educaționale. Prin încurajarea colaborării între laboratoare, integrarea resurselor și susținerea inițiativelor pedagogice, laboratorul contribuie la dezvoltarea unui ecosistem de învățare deschis, adaptabil și orientat spre inovare didactică.

Laborator pentru științe umaniste

Laboratorul dedicat facultăților din domeniul științelor umaniste a fost proiectat având în vedere nevoile specifice ale acestui domeniu, fiind un spațiu dedicat explorării și implementării tehnologiilor educaționale emergente în domeniul disciplinelor umaniste. Echipamentele standard incluse sunt concepute pentru a sprijini organizarea activităților didactice și pentru a facilita familiarizarea cu tehnologiile digitale aplicabile în predarea disciplinelor umaniste, iar echipamentele specializate personalizează experiențele de învățare.

Laborator pentru științe naturale și științe exacte

Laboratorul destinat științelor naturale și exacte a fost proiectat pentru a deservi aceste cele două domenii fundamentale, un spațiu dedicat formării pedagogice centrate pe explorare, modelare și aplicare practică, adaptat specificului disciplinelor din științele exacte și ale naturii. Acesta sprijină integrarea tehnologiilor digitale în proiectarea și implementarea demersurilor didactice, contribuind la dezvoltarea unei educații interactive și contextualizate. Acesta sprijină integrarea tehnologiilor digitale în proiectarea și implementarea demersurilor didactice, contribuind la dezvoltarea unei educații interactive și contextualizate.

Laborator pentru științe ale vieții și științe experimentale

Este un spațiu dedicat sprijinirii formării didactice prin integrarea tehnologiilor digitale în activități educaționale specifice domeniilor bazate pe experiment și observare. Laboratorul facilitează dezvoltarea unor practici pedagogice inovatoare, care pun accent pe învățarea activă, investigativă și vizuală, în acord cu principiile educației STEM.

Laborator pentru științe sociale

Laboratorul poate fi utilizat de către facultățile din domeniul fundamental al științelor sociale și este conceput pentru a sprijini integrarea tehnologiilor digitale în formarea pedagogică și practica didactică aferentă disciplinelor socio-umane. Laboratorul susține dezvoltarea de competențe digitale, didactice și metodologice prin activități centrate pe explorare, creație și simulare, adaptate cerințelor actuale ale învățământului superior.
Dotările laboratorului permit desfășurarea unor activități variate, de la sesiuni de instruire pentru utilizarea tehnologiilor în educație, până la workshopuri dedicate proiectării de cursuri online, resurse multimedia și scenarii educaționale imersive. Accentul este pus pe utilizarea realității virtuale și mixte pentru simularea unor contexte sociale complexe, dezvoltarea competențelor de predare hibridă și colaborare la distanță, precum și pe crearea de materiale didactice interactive și accesibile.

Proiectul EDIS – UB redefinește experiența de învățare a comunității academice UB prin rețeaua laboratoarelor de pedagogii inovative! Dotate cu tehnologii de vârf, acestea facilitează educația practică și cercetarea avansată. De la robotică și microscopie digitală până la neuromarketing și multe altele, aceste spații transformă teoria în practică, oferindu-le studenților, profesorilor și personalului auxiliar acces direct la instrumente de ultimă generație.

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Lect. univ. dr. Bogdan Bița

”Ne dorim să participăm la concursuri între facultățile care dețin secții de robotică și să creăm oportunitatea organizării unui concurs național pentru elevii de liceu.”

Laboratorul de Microscopie Digitală

Adio, zilele în care studenții de la biologie se străduiau să vadă detalii la microscop! Primul laborator de microscopie digitală din România schimbă regulile jocului cu 15 microscoape de ultimă generație Zeiss PrimoStar 3, care transformă complet modul de predare și învățare. De acum, cursurile devin mai captivante și interactive: dacă vedeți studenți care analizează bacterii pe ecranul telefonului, în loc să urmărească un episod din serial, să știți că EDIS face magia prin aplicația integrată cu microscopul. Educația devine digitală, iar tehnologia o duce la următorul nivel!

Asist. univ. dr. Mădălina Ristea

”Laboratorul de mircroscopie digitală reprezintă un instrument esențial și necesar pentru educația în domeniul biologiei. Acest sistem ne oferă numeroase avantaje, atât cadrelor didactice, cât și studenților, deoarece promovează un stil modern de învățare.”

Laboratorul de Neuromarketing

De ce alegem un tricou galben în loc de unul roșu? Ce se întâmplă în creierul nostru când vedem o reclamă sau navigăm pe un site? Laboratorul de neuromarketing transformă studenții în adevărați detectivi ai emoțiilor și comportamentelor de consum! Cu ajutorul unor tehnologii de vârf precum electroencefalograful, eye-trackerul, wristband-ul sau galvanometrul, ei pot măsura undele cerebrale, dilatarea pupilei și reacțiile pielii pentru a înțelege cum iau consumatorii deciziile de cumpărare. Neuromarketingul nu e doar despre publicitate – e despre știința din spatele alegerilor noastre!

Asist. univ. dr. Cristian Dițoiu

„Suntem bucuroși să fim în acest laborator de neuromarketing unde credem că vom descoperi și vom cerceta foarte multe elemente care ne vor ajuta atât pentru a proiecta călătorii de învățare mai bune pentru studenții noștri.”

Conf. univ. dr. Marius Jula

„Ne bucurăm să oferim studenților noștri actuali și studenților noștri viitori accesul la echipamente pe care puține entități din țara noastră le pot oferi.”

Laborator Mobil de formare a competențelor digitale

Laboratorul mobil digital reprezintă un model de infrastructură didactică modernă, adaptabilă și eficientă, care contribuie direct la: creșterea rezilienței educaționale, susținerea educației digitale incluzive și formarea unei generații de studenți și profesori pregătiți digital pentru provocările viitorului.

Acest laborator mobil oferă o soluție completă, flexibilă și modernă pentru dezvoltarea competențelor digitale ale studenților, cadrelor didactice și personalului auxiliar. Prin designul său portabil și tehnologia integrată, laboratorul mobil susține: formarea digitală continuă, programe transversale de tip micro-learning, educație centrată pe competențe, activități practice și interactive.

Poate fi folosit în orice sală sau campus, fără amenajări speciale și suportă diferite tipuri de activități, precum cursuri, ateliere, traininguri, testări și proiecte în echipă. Mai mult, încurajează participarea activă, colaborarea și învățarea prin practică. De asemenea, poate fi folosit de toate categoriile de utilizatori, indiferent de nivelul de competență digitală și sprijină dezvoltarea profesională prin module scurte (micro-learning), formări intensive și sesiuni personalizate.

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Make a Difference Today

Your contribution matters. Support our cause by making a donation.

Every dollar counts and helps us bring hope, joy, and essential resources to those in need. Together, we can create a better tomorrow.

Our Vision & Mission

Non-profit Organisation's vision is to create a world where all people have equal access to education and healthcare. Our mission is to provide the necessary resources and support to underprivileged communities to improve their quality of life.

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Laboratorul de Robotică

Studenții Facultății de Fizică au un coleg special: robotul Nao, cunoscut de prieteni drept Galileo! În laboratorul de robotică, echipa își propune să-l facă vedetă, extinzându-i cercul de cunoștințe prin participarea la cât mai multe competiții, atât pentru liceeni, cât și pentru studenți. Membrii cercului de robotică vor fi mentori dedicați pentru toți cei dornici să exploreze lumea roboților!

Scroll to Top
Skip to content